måndag 13 februari 2012

Kalender



Så här såg Januari månad ut i min egengjorda kalender. Köpte den till julpysslet i dec för att jag ville göra något som jag vet kommer till användning (inte säkert med eget julpynt! ;) Men den är så liten så man får knappt plats att skriva! Bara det allra viktigaste som födelsedagar får plats och då fyller den ju inte sin funktion ens för en "lagom" aktiv familj som vår ;) Nästa år får det bli Granits stora, fina som rymmer allt och lite till. Så jag fortsätter att skriva ned allt i min.. hör och häpna GAMLA traditionella pappersfilofax, storlek XL! En vacker, 15 år gammal The Bridge filofax i brunt skinn som bara blir finare med åren (ska ta en bild och visa). Jag använder kalendern i telefonen också och den är jättebra för den plingar och påminner etc, men här får jag ÖVERBLICKEN. Jag är inte en oteknisk person och hade till och med en Revo supertidigt, men blir aldrig nöjd med att bara ha allt digitalt. Jag gillar känslan att skriva ned med blyerts, bläddra i sidorna snabbt fram och tillbaka och som sagt, se hela veckorna. Med tanke på mängden kalendrar borde jag aldrig missa något, eller..?! =)

Hoppas att ni har en bra start på veckan!

Kram/Annelie

3 kommentarer:

  1. Filofax är grejen! Jag använder också det. Köpte min första för drygt 20 år sedan. Bytte för några år sedan till en något mindre. Gillar också att skriva ner "analogt" och gillar översikten!

    SvaraRadera
  2. Hi,hi,minns filofax,hade också flera sådana.Det är lite svårt med kalendrar.Man måste ju ha lite yta att skriva på som sagt.Här hemma kör vi med Hemköps kalender,funkar,men inte så snygg.Kram!

    SvaraRadera
  3. En sak är säker - utan kalender skulle det inte funka! Kul att det inte bara är jag som bär på en tung kloss med papper ;) Kram!

    SvaraRadera