lördag 29 oktober 2011

Vardagslyx!


Diskmedel från Granit, 129 kr.

Är det det här som kallas vardagslyx?! =D Ett extra fint diskmedel som luktar godare och är förpackat i en fin flaska. Jag kunde i alla fall inte låta det vara, så nu pryder flaskan diskbänken och sprider en härlig citron- och lavendeldoft när man använder det. Vardagslyx kan ju vara så många saker - vad är det för Er? För mig är alltifrån att äta ute på en tisdag, köpa hem extra lyxig glass eller vara ledig en onsdag eftermiddag och leka med barnen. Och det är jätteviktigt! Jag gillar inte att fokusera på helgen och "leva upp" då - det är vardagen som räknas och hela veckan ska förgyllas! :) Ja, inte hela tiden såklart, men jag tror ni förstår vad jag menar. "Det är de små, små detaljerna som gör ´et"... Det "lilla" i livet som så många gånger blir det stora i livet.

Nu tar vi tag i den här härliga lördagen! =)

4 kommentarer:

  1. Den missade jag när jag var på granit sist.Vardagslyx för mig är när jag får vara ledig mitt iveckan,vara med barnen såklart,sova ut.Och att mitt iveckan äta god mat och man dukar upp fint med ljus och fina servetter.Jag förstår hur du menar att man inte ska leva upp på helgerna,man får inte glömma de resterande dagarna.

    SvaraRadera
  2. Det stog några ensamma flaskor så jag vet inte om diskmedlet är slut för tillfället!
    Duka fint är också vardagslyx - det håller jag med om! Och allra bäst tycker jag också det är att vara med barnen, eller hela familjen. Och socva ut var verkligen ett bra exempel! Kram

    SvaraRadera
  3. Wow, super snygg diskmedel! Är den köpt på Granit? Då måste jag dit snarast:)!

    Ha en fin kväll!
    kram CC

    SvaraRadera
  4. Jag köpte diskmedlet på Granit - så skynda skynda! ;D Kram!

    SvaraRadera