onsdag 18 januari 2012

På skänken


I somras hade jag ett rosa "stilleben" på skänken - mycket ovanligt för mig som inte brukar ha något rosa. Nu är den gamla vanliga färgskalan tillbaka igen med vitt, svart och glas =) Alvar Aalto-vasen var en förlovningspresent från mor och far, svarta, låga skålen är från Höganäs och bredvid den står en Marimekko-skål, sedan ljusstake från Ikea och ljuslykta från Anskus Kammare.

Ser ni vad ljuset flödar in i rummet?! Det glittrar och blir så härligt vitt, vitt, vitt! (Jag får helt enkelt bortse från de grovt förbisedda fönstren som inte tvättats på läääänge). Och det märks ju redan att dagarna blir längre och att "vi går mot ljusare tider" =) Det är så ljuvligt och ger mig som sagt redan lite vårpirr i kroppen.

Idag visar jag vår skänk som i princip har husets enda stilleben och som jag njuter av att titta på och ändra med jämna mellanrum. Med en 10-månaders i hemmet är det just nu väldigt tomt på många ytor, men hit upp når hon inte :)

Hej mitt-i-veckan kära läsare!

2 kommentarer:

  1. Det är ju så himla kul att ändra om med lite fina saker.Du har en award att hämta hos mig,kram!

    SvaraRadera
  2. Taaack för awarden - vad roligt!!! =) Jag kommer och hämtar i kväll :) Ha en fortsatt fin dag! Kram

    SvaraRadera