tisdag 10 januari 2012

Att duka fint


På nyårsafton hade våra goda vänner med sig fina, vita tulpaner som jag älskar. Årets första tulpaner gjorde mig så glaaaad!


Bubbel sätter guldkant på tillvaron!

På nyår fick jag smak igen för att duka fint med hel duk, servetter, fina glas och färska blommor. Det sker så sällan - för sällan insåg jag! Och nog borde man väl kosta på sig en flaska bubbel lite oftare än bara till nyår! Våra dammiga champagneglas visade att det var lääääängesen sist, men nu är alla diskade och redo att tas fram snart igen! =) För övrigt så bestod nyårsmenyn av sparrissoppa till förätt, chilikyckling med rödbetor och getost till huvudrätt och hemgjord jordgubbsglass till efterrätt. Jag kan helt klart rekommendera alla tre både till vardag och till fest.

Hej för nu alla glada! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar