måndag 16 januari 2012

Ett flickrum växer fram


Sophias lilla vita fåtölj. Det blir inget ätande på rummet! ;)


En liten vagnparkering får plats bakom spjälsängen.


Postlådan som vi satte upp nyligen (och Sophia la i alla nappar direkt :)


En gammal hylla som hängt med länge (stod i vårt förra huset när E köpte det) fick bli Sophias lilla prylhylla.


På ena kortsidan av hyllan satte vi några krokar. På framsidan har jag satt draperier som bara är att dra åt sidan. Till höger om hyllan sitter postlådan.

Rött och vitt är den här lilltjejens färger än så länge (när mamma själv får bestämma ;) Och gärna prickigt mönster i olika former. I ett barnrum får såklart alla färger plats, men det är skönt att kunna matcha lite för att skapa ett lugn. Lite gammelrosa har på sistone smugit sig in i Sophias rum när jag sydde draperierna till hyllan och köpte den lilla väskan (80-tals cykeln som står som prydnad är från när jag var liten). Och svart och grått har också flyttat in när jag bytte kläder som hänger framme, plockade fram en Katvig-väska och sydde örngott (svart med vita prickar) och en liten kudde i svarta elefanttyget. Det saknas en matta på golvet och jag skulle nog helst ha en rund, kanske i naturvit. Vi får se vad jag hittar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar