tisdag 15 februari 2011

V 39


Redo för bebis :)

Jag fortsätter att jämföra med hur min förra graviditet var. Jag mådde väldigt bra när jag bar på Carl, men på flera sätt är det ändå lättare den här gången. Framförallt för att jag är mindre svullen och har sluppit karpartunnelsyndrom som jag fick de sista fem veckorna med Carl i magen. Kommer också ihåg att mina fötter kändes helt runda i slutet förra gången! Då blev jag väldigt trött och fick ont om jag stod länge. Nu är fossingarna sig lika.

Så här i v 39 är min känsla att magen är enorm och jag liksom häller mig själv ur sängen och bilen ;D Den följer en medelkurva, men med två veckor kvar kan nog inte känslan vara någon annan. Magen är långt ner och förmodligen har den sjunkit även om den varit längre ner hela tiden den här gången. Förvärkarna har lugnat ner sig, men igår hade jag som molande mensvärk på morgonen så kroppen övar på. I övrigt har jag helt plötsligt fått en sån där rand på magen, en ljus strimma lodrät över hela bebismagen som jag inte haft förut. Däremot har jag inga bristningar så kanske jag slipper det den här gången också om jag har tur? Jag tycker att jag har blivit mer hungrig och sötsugen också. Choklad är en last jag hänger mig åt ofta.. Å det
fortsätter att gå åt hundra liter mjölk och många, många kilon apelsiner i veckan. Får se om det fortsätter när bebisen är här...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar