fredag 4 februari 2011

Mama

Jag började precis en prenumeration på Mama, men ångrar mig nästan lite direkt. På framsidan står det "Hallå underlivet efter förlossningen" och "Jag blev förlamad efter kejsarsnittet". Och bakom första rubriken är 3 av 4 historier negativa. Det andra reportaget innehåller såklart också mycket elände trots att artikeln slutar hoppfullt. Alltså, varför ska det vara så mycket mer intressant med skräckhistorierna? Jag tycker verkligen inte att det är det även när jag inte är gravid. Kan man inte ge en mer nyanserad bild med fler exempel eller kanske övervägande bra om det är så verkligheten ser ut? Min egen erfarenhet och enligt alla barnmorskor/läkare samt vänner jag pratat med så går det mesta bra och de flesta drabbas inte av svåra komplikationer. Jag tycker verkligen att det är bra att få läsa om både bra och dåliga erfarenheter, men en lite mer nyanserat bild tror jag de flesta mår bättre av.
P.s är i övrtigt ganska positiv till tidningen.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar