lördag 5 februari 2011

Preggo



Mår fortfarande väldigt bra och är så tacksam för det. Min förra graviditet var väldigt fin och jag mådde bra tills sista 4-5 veckorna, men då blev det riktigt tungt. Då fick jag karpaltunnelsyndrom och vaknade flera gånger om natten med en väldig smärta i framförallt ena handen. Kan av den anledningen föreställa mig vad hemskt det måste vara med långvariga jobbigheter under en graviditet. I alla fall så var jag helt säker på att jag skulle få det den här gången också - och tidigare eftersom det hänt förr, men jag har inte känt något hittills! Peppar, peppar säger jag bara! Nu är det ju bara veckor kvar så oavsett hur sista tiden blir är jag oerhört glad och tacksam. Hade väl aldrig trott eller vågat hoppats på att jag skulle vara piggare och starkare när jag redan har ett barn och har jobbat för fullt hela tiden.

I veckan som gick var vi på ultraljud för att kolla hur lilla bebben låg. Vår barnmorska trodde nämligen att den låg i säte så vi var säkra på att det skulle bli kejsarsnitt. Dessutom trodde vi att vi skulle vara "tvungna" att se om det är en flicka eller pojke eftersom vi trodde det skulle synas så väl nu. Men det blir sällan som man tänkt sig. Det var svårare att se kön nu eftersom de måste "filma" en del i taget. Och bebisen låg inte alls i säte, den låg precis som den ska med huvudet nedåt. Så vi var så snopna när i gick därifrån, men glada! Den snälla barnmorskan filmade också det lilla vackra ansiktet för oss länge och väl och det var såklart en fantastisk upplevelse att få se det i närbild. Åh, jag fylls av så mycket kärlek. Och snart är bebisen hos oss. Längtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar