fredag 15 januari 2010

Drömmen om ett bibliotek

När jag läste i Elle Interiör om Böcker som blickfång kan jag bara ännu en gång konstatera att jag älskar böcker - och att jag därför älskar att låta dem vara en del av inredningen. Vi har bl a fem bokhyllor i vardagsrummet, som jag vill bygga in. Man kan även hitta några bokhyllor på kontoret och en skänk full med inredningstidningar på övervåningen. Drömmen är ändå ett eget rum för de flesta av våra böcker - ett bibliotek med gamla chesterfieldfåtöljer där man kan sitta och njuta. Ljuvligt.

Då och då rensar jag motvilligt för att alla böcker och tidningar inte ska ta för mycket plats, men kan de egentligen göra det?! :)


Mitt senaste bokfynd!


Kolla fler bilder med böcker här, där jag hämtat bilden ovan:
http://alillavickevire.blogspot.com/2009/04/inred-med-bocker.html

2 kommentarer:

  1. Det går så bra att låna bilderna när du länkar tillbaka till mig - det är bara kul!! Jag skulle också vilja ha ett rum bara för böckerna, men just nu måste jag tyvärr rensa ut böcker titt som tätt för att få plats med nya. Men du har rätt, det tar emot. Kram kram

    SvaraRadera
  2. Rensa kläder går ganska bra bra, men rensa böcker och tidningar...gah! ;) Kram

    SvaraRadera