lördag 9 januari 2010

2010..

..ur ett inredningsperspektiv. På hemmafronten. Jag har tänkt lite på vilka inredningsplaner jag har för 2010 och kom i alla fram till några saker som jag kan förutspå… sen vet man aldrig vad vi hittar på! :)

- Göra klart gästtoan. Återstår att få hit en elektriker som installerar ljus och värme, hitta spegel, handdukshängare, hållare till toarullen och annan detaljinredning. Sen "piff"!

- Hitta en Grythyttanmöbel.
- Måla och inreda Carls lekstuga.

- Köpa en gammal, nätt, sliten Chesterfield (verkar vara ett omöjligt projekt så det borde ligga på femårsplanen..) Den behöver inte vara så sliten som på bilden ;) men det är EXAKT en sån jag vill ha.
Bild från blogg.aftonbladet.se

- Byta ut vissa vitvaror. De får vara kvar så länge de håller, frågan är vad som slutar fungera först!

- Rensa husgrunden och sätta in en ny avluftare. Inget jobb för mig... det är mörkt och trångt därnere.

- Skörda massor av jordgubbar i nya och gamla landet. Jag tog sticklingar i höstas och satte tre långa rader i det nya landet - det märktes inte att jag tagit något från det gamla där det växte som ogräs! Man kan undra varför jag flyttade det ;)
- Rensa vår lada. E vill ha tillbaka garagedelen så det är bäst jag avyttrar lite inventarier ;)
Vår gamla lada behöver städas.
- Köpa 1 st svart sjuanstol. E vill inte ha dem i köket, men som extrastol vid ett skrivbord eller i vårt sovrum är den godkänd även av honom. Tur för mig som tycker den är såååå vansinnigt snygg.

- Jag tänkte också försöka göra den här bloggen lite fin med en riktig header, fler bilder och annat.
Hej 2010!

3 kommentarer:

  1. Finns en hel del att göra när man har hus och trädgård! :)

    Grythyttan är riktigt snygga, fyndade fyra väldigt rostiga stolar för något år sen. Tur att min lillebror jobbar som lackerare! Han börjar bli riktigt trött på mig som släpar hem gammalt skräp (enligt honom) som han får göra fint!

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns alltid lite att pyssla med.. och gör det inte det så hittar jag på nåt!

    Jag var och tittade på ett rostigt set i höstas, men jag insåg att jag inte orkade allt jobb att fixa till dom. Men man kan ju såklart lämna till en lackerare - tack för tipset! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag sa ju att du skulle få en 7-armsstol så småningom :-)

    SvaraRadera