tisdag 19 januari 2010

Mönstermix

Att blanda mönster och färger i fin lappteknik verkar vara en trend som växer sig allt starkare. Och visst är det fint! Ganska bra också med tanke på att man kan använda små tygbitar som blivit över. Jag har en massa småbitar som jag sparat efter alla tusen (känns det som:) kuddar och gardiner som jag och mamma sytt. I söndags plockade mamma och jag ihop några tygbitar till en kudde. Ni ska få se en bild när den är klar!


http://www.flickr.com/photos/larkingabout/3842211654/

2 kommentarer:

  1. Hej Anneli!

    Jag håller verkligen med om att man kan blanda olika mönster och färger! Man blir så glad av färg!
    Har man vitt som bas, så blir det ju inte rörigt heller.

    Vill du vara med på utlottningen av en underbar stickad klänning i mohair och ull, så kika in till mig!

    Kram
    ♥Fröken Vit i Madickenhuset♥

    SvaraRadera
  2. Heeej! Ja, visst är en vit bas det allra bästa! Det är som målarkonstnärer som också gärna vill ha en vit "bakgrund". Då kan man "måla fritt" och välja vilka färger man vill för stunden.

    Klart jag vill vara med i utlottningen! Å jättekul att du tittade in här! :)

    Kram Annelie

    SvaraRadera