onsdag 25 april 2012

Trädgårdsarbete

Igår handlade jag hallonplantor, kryddor och ett antal fröpåsar och idag har jag börjat att plantera en del. Nu ska ju värmen komma! :) Egentligen gillar jag inte trädgårdsarbete, men jag njuter verkligen AV trädgården så en del arbete är den värd. Jag vill ha massor av bär, fruktträd och kryddor och "saker man kan använda". Till det hör såklart även uteplatser, lekstuga, hängmatta, klätterträd, en sandlåda och mycket annat. Det ska finnas mycket att göra och vara som en liten upptäcksfärd för barn. Med en stor tomt är det inga problem.. :) Det här med rum i trädgården fyller verkligen en funktion hos oss! Att klippa alla kvadratmeter gräs är mindre kul, men friheten och öppenheten är så härlig att det kompenserar gräsklippartiden.

Nu är dags att återgå till odlingen! Ha en fortsatt fin dag!

Kram/Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar