måndag 14 november 2011

Måla om lampskärm?




Kan lampan i sovrummet få en ny färg? Den är brun, men nu vill jag ha den grå eller svart (vit är nog inget alternativ :)

Och dagens inredningsfråga är: ska jag försöka spraymåla skärmen på lampan i sovrummet eller ska jag köpa en ny lampa?! Nu när allt i sovrummet är vitt, svart eller grått kan såklart (!) inte lampskärmen vara brun - dock vill jag ha precis en sån lampa. Om jag visste att det blev bra att måla om skärmen skulle jag göra det direkt, men tänk om det blir rinnigt eller en konstig nyans på färgen?! I så fall är det bättre att jag "sparar" den tills jag vill ha en brun lampa igen ;) Har någon av Er målat en lampskärm i tyg? Tips tages tacksamt emot! =)

Önskar alla en fin vecka!

3 kommentarer:

  1. Tror inte att jag skulle våga måla den. I så fall klä om den i ett svart tyg. Eller köpa en ny och spara den till ett annat tillfälle.
    /Rakel

    SvaraRadera
  2. Tror inte att det funkar att spraymåla skärmen. MEN det kanske går med textilfärg, typ doppa ner hela skärmen i svart textilfärg?!

    När får vi se resten av rummet? :)

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Er nu när jag tänkt efter... bättre att lägga undan lampan. Eller i så fall klä om att den med annat tyg som du säger Rakel.
    Det kan ju gå att doppa den i färg, men det är nog bättre att jag låter bli.. mänskliga faktorn kanske ställer till det då! ;D
    TACK för era tips och tankar!!! KRAM

    SvaraRadera