onsdag 23 november 2011

Arbetsplats


Bordet är ett loppisfynd. Sjuanstolen har jag fått (!) som tack för ett inredningsjobb. Då var den klädd i orange tyg - tyget åkte av (det var ganska mycket jobb) och den fick en svart lack.





Fina papper och gamla tapeter till presenter.

En korg med tidningar. Vi har tidningar och böcker överallt, jag vill spara de flesta...

På övervåningen är det ett litet utrymme precis när man kommer upp där vi också har gjort om. Där låg det ett laminatgolv och det gamla trägolvet under gick inte att bevara. Vår renovering på övervåningen började med att vi ville byta ut det golvet och lägga in trägolv och slutade med att vi la in det golvet, målade alla golv uppe vita, bytte till trätak i sovrummen (i resten av huset är det redan trätak) och satte en panel bakom sängen i sovrummet. Vi tyckte det var "lika bra" när vi ändå började att greja, så typiskt! =)

Innan vi gjorde om hade vi bara en låg bokhylla med tidningar här, men när Sophia fick sitt rum kom jag på att det passar bra att göra en liten arbetsplats. Och nu har något konstigt hänt *smiley* - när jag ändrade möbleringen blev jag helt plötsligt så trött på tapeten som jag tidigare älskat och varit sådär extra nöjd med! Kommer ihåg att jag så sent som i våras prisade mig själv för detta fina val.. ;) Så håll till godo med bilderna från vår nya lilla arbetsplats, men tänk bort tapeten för till våren förvinner den!

Nu kör vi onsdag!

/Annelie

4 kommentarer:

  1. Bordet är så härligt !gillar att det är slitet och gammalt.Var har du köpt hinken med tapeterna i,den var snygg!

    SvaraRadera
  2. Ursäkta för det sena svaret!! Jag svarade dagen efter, men min text försvann! Har märkt att när jag sitter med vår Mac så går det inte att varken kommentera eller svara - jättekonstigt! Så då var jag tvungen att komma när en pc för att lyckas. I alla fall.. Hinken är från Ikea, men gammal så den finns inte i sortimentet längre. Det slitna med bordet är dess charm tycker jag också! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för svaret!man kan bli galen på dessa datakrångel ibland.Just nu funkar bloggen bra,men innan krånglade den hur mycket somhelst!

    SvaraRadera
  4. Ja det är drygt... jag skulle vilja kommentera från telefonen också, men jag får det inte att funka.

    SvaraRadera