torsdag 8 september 2011

Vad roligt att ha gjort det alldeles själv


Bild: Sandberg

Jag har letat både tapet och målare till Sophias rum, men nu tror jag det är klart. Det blir tapeten ovan från Sandberg som heter Celine i vitt och guld, inte rosa som det ser ut på bilden. Har inte bestämt om den blir på en fondvägg eller i hela rummet. Och det är jag som är målaren... Försökte verkligen få tag på någon som kunde göra jobbet åt oss den här gången, men det tar för lång tid. Bara att få en offert tar tid och sen tar det tiiiiiid innan de kan göra själva jobbet. Jag har helt enkelt inte tålamod att vänta. En del var alldeles för dyra också. Det tråkigaste av allt är att man få jaga dom redan innan man anlitat dom. Det har tagit mig flera veckor av samtal att få in 2 offerter! Tänk då ett jobb som det här, att tapetsera ett rum, då de måste komma tillbaka ca 4-5 gånger för att spackel ska torka etc... det skulle kunna ta månader innan det blev klart! Så det är bara att sätta igång att arbeta. Ska försöka hitta den där "det är så roligt att jag gjort det HELT själv "- känslan så går det nog bra! ;D

2 kommentarer:

  1. Den kommer nog när du satt upp första tapetvåden och ser hur fint det kommer att bli! :)

    Vi ska snaaart börja fixa ett barnrum till plutten i magen! Hoppas på att komma igång innan jag bli för tjock.

    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Vet ni om det är en pojke eller en flicka?
    Hoppas den där känslan infinner sig som du säger! =D Ha en fin helg! Kraaam

    SvaraRadera