måndag 9 augusti 2010

Vispa betong


Bild från styleroom.se
Krukor i betong som jag vill gjuta!

I helgen vispades det grovbetong och äntligen fyllde jag igen mellan våra skifferplattor. Det var kul! Nu ska det hållas fuktigt i en vecka och just nu verkar inte det bli så svårt med tanke på regnet som öser ner utanför fönstret. Vad lärde jag mig då av att arbeta med grovbetong? Att det går åt mer betong än man tror så det var tur att jag köpte en 25-kilos säck. Det börjar torka ganska snabbt så endera får man blanda i omgångar eller så fuktar man det lite för att det inte ska klumpa sig. Och sist men inte minst; som vanligt ska man ha bra och rätt verktyg för att det ska gå smidigt. Jag är glad att jag lånade en stor borr med en visp och att jag införskaffade en rejäl hink, murslev och spackelspade. Skulle vara himla kul att göra krukor och annat i betong också. Jag älskar materialet och är väldigt inspirerad just nu. Nästa gång..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar