onsdag 11 augusti 2010


Den här tavlan är gjord utifrån ett vykort jag har.

Jag har köpt en jättestor pannå! I många år har jag tänkt komma igång med att måla, men jag jag kommer inte till skott. Jag vet liksom inte var jag ska börja, var jag ska vara och framförallt när. För två år sedan gick jag en "prova -på- olika- tekniker" för nybörjare och det var så roligt. Då kom jag fram till att akryl och krita passade mig väldigt bra. Tavlan på bilden är den tredje jag fått till i mitt liv (två gjorde jag på kursen) och jag skulle vilja att det blir fler eftersom det är så kul. Jag blir sådär glad i hela kroppen när jag får måla och skapa och jag massor av idéer. Hemma har jag bara några oljefärger så nu ska jag köpa akrylfärger och fler penslar. Men den där jättestora tavlan (70 x 120) vet jag inte när jag ska våga mig på..! :)

2 kommentarer:

  1. Annelie, du är så duktig och inspirerande! Det där med cementblandningen, jag är mycket impad :)

    SvaraRadera
  2. Haha, tack! Tänk om man kunde genomföra hälften av alla idéer man har också! ;)

    SvaraRadera