måndag 23 augusti 2010

Vackert och praktiskt


Bild från Rumid.dk

Så här får gärna mitt framtida badrum se ut! Otroligt vackert mönstrat golv, ändå enkelt och snyggt. Vita väggar med grå fogar ligger i planen sedan länge. Det gäller att tänka både snyggt och praktiskt - dvs inte ljusa fogar som väldigt snabbt blir ofräscha och omöjliga att hålla rena. Och inte jämnfärgat klinker som ser smutsigt ut en halvtimme efter att man städat, utan t ex ett mönstrat golv som detta i grå/svart/vit skala som "håller med" smutsen. För vi varken hinner, vill eller orkar städa varje dag. Badkaret i trä kan inte vara lika praktiskt så det kommer inte med hem till mig ;) Tänker mig mer ett inbyggt badkar eller kanske ett i gjutjärn. Förresten måste jag nog forska vidare i vart jag får tag på det där klinkergolvet. Jag har lite tid, det är inte dags än på ett par år.. ;)

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Det där med mönstrat golv är verkligen en bra idé, vårt enfärgade är lite svårstädat. Jag har ett favoritgolv som jag "drömmer" om att ha i något framtida badrum.

    SvaraRadera
  2. Vi har enfärgat på lilla toan, men det tyckte jag var ok för där gör vi oss inte "i ordning". Men jag har aldrig valt ett mönstrat som på bilden så vi får väl se när det blir på riktigt, men nu känns det helrätt!
    Vilket golv är det du drömmer om?

    SvaraRadera
  3. Tror att det heter voltaire från
    marrakechdesign. /Elin

    SvaraRadera