fredag 4 juni 2010

Plantera mera


I helgen som gick planterade jag äntligen lite mer. Som vanligt började jag för tidigt så nu väntade jag in i det sista eftersom nätterna varit kalla så länge. Fjärilslavendeln som jag köpte tidigt klarade inte kylan även om det sägs att de ska klara några minusgrader. Har även petat ner några fler fröer i landet så att vi ska få sallad, mer ruccola och ärtor. Några fler kryddor fick det också bli, så nu får vi hoppas att allt "tar sig". (Basilikan fick jag order om att vänta ända till midsommar innan jag sätter ut.) Jag skrev "mer ruccola" lite tidigare då jag för en vecka sedan skulle röja lite i det gamla landet och fick se att ruccolan växte och frodades! Jag trodde att den var ettpårig, men nu skördar vi redan för fullt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar