lördag 12 juni 2010

Carls hus


"Emilmössan" ligger kvar på taket.


Bredvid stugan har Carl sitt eget lilla land med smultron.


Jag skulle vilja ha ett kryssräcke vid lilla huset, precis som på stora huset :)

Så här ser Carls lilla hus ut nu, det har gått från grönt till vitt (såklart!;) Och som han älskar att leka i det! Jag satte på en fin postlåda från Bruka Design som också används flitigt. Inredningen är för övrigt väldigt spartansk och ska inte bli så avancerad heller. Idag finnes ett bord, en pall och lite köksredskap. Tänkte komplettera med en pall/stol till och lite småsaker som jag hoppas kunna hitta på loppis. Kaffekoppar har Carl efterfrågat så det måste jag såklart ordna!

3 kommentarer:

  1. Lätt att få tag i byggmaterial förstår jag ;-)

    SvaraRadera
  2. Jättefint hus Anton har!vad Söt Emilmössan är.

    SvaraRadera
  3. Gick inte åt så mycket byggmaterial till lekstugan som vi fick färdig :) Bara lite färg som sagt.
    Tack Alexandra! Men vår lilla goding heter Carl :) Emilmössan finns på Åhléns.

    SvaraRadera