måndag 22 februari 2010

Uppåt väggarna


Bild från Sköna Hem.

Som vissa av er hört från mig förr.. :) Jag älskar konst och böcker och tycker att de gör ett hem personligt och vackert. Och det behöver inte vara ett dyrt alternativ om man är lite kreativ. Jag har länge drömt om en fin tavelvägg med många tavlor samlade i en grupp, men har inte riktigt lyckats. Dels för att jag inte haft en lämplig vägg (inbillar jag mig..!) och dels för att jag inte satt mig och försökt kombinera ihop tavlorna, teckningarna, vykorten och fotona. När jag ser andra göra de mesta galna kombinationer blir det urläckert, men själv har jag inte vågat mig på några "fullproppade" väggar. Det är som att mamma och pappas "inte göra hål i väggen i onödan" från barndomen sitter kvar i mig. Fast att jag såklart ska lägga ut allt på golvet innan. Tänk om det blir fel och jag vill ta ner allt efter ett par veckor!

2 kommentarer:

  1. Även jag har som mål att få till en tavelvägg men sökande efter de "rätta" bilderna går trögt. Vi kanske ska slå våra påsar ihop och göra något kreativt...

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör vi! Jag föreslår att vi går en kurs och målar en del av motiven själva! Kram

    SvaraRadera