söndag 7 februari 2010

Säsongens färg?

Alla säger att det är blått som gäller i år. Och senaste utgåvorna av många inredningstidningar har blå omslag och/eller visar en del blått mot tidigare inget blått. Ändå känns det inte som det är det som gäller... Själv ser jag gult överallt och tycker att färgen smyger sig in mer och mer och har gjort sista halvåret till året. Men senast gult var inne så var ju även blått inne så det kanske bara är en tidsfråga innan man vill ha den blåa soffan som alla skulle ha i slutet av 90-talet. Eller den gula tapeten som nästan var ett måste vid samma tid.

Oavsett trender är det ändå så att vissa färger eller toner är starkare vid vissa årstider. På våren kommer klara gröna och gula toner tillbaka i inredningen. I klädhyllorna brukar även pastellfärgerna alltid poppa upp. Det marina temat med randiga tröjor (älska!) är också alltid tillbaka i feb-mars. På vintern är det alltid fokus kring färgerna svart, grått, lila, plommon och brunt. Såklart med ytterligare någon unik färg/ton för säsongen, men basen är densamma.

Och trots att det liksom går runt, runt på samma sätt i grunden så blir jag alltid sugen på grönt i inredningen på våren och jag vill ha en ny blåvit randig tröja. Men det är väl just därför, det sitter liksom i ryggraden att det är så det ska vara! ;)


Min "våriga" matta från Pappelina. Snart tar jag fram den! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar