söndag 20 september 2009

Jobbet

På visitkortet står det "ansvarig Vecturas visuella identitet". Det innebär att mitt jobb är att skapa en tydlig och stark designprofil för Vectura.

Att skapa en stark grafisk identitet som speglar företaget är en central del i ett varumärkesarbete. Inom det området ingår bl a den grafiska profilen och företagets inredningskoncept.

Just nu arbetar jag mycket med vårt inredningskoncept. Vi har 40 kontor som endera ska flytta eller göras om i mer eller mindre utsträckning. Övrig tid läggs för tillfället på lansering av Vectura i Danmark. Ska snart till vårt nyöppnade kontor i Köpenhamn - ska bli kul att komma till landet där design betraktas med samma självklarhet som mat på bordet ;)

3 kommentarer:

  1. ....och däer man röker som bosrtbindare och dricker öl till lunch....;-)

    SvaraRadera
  2. skriver som en kratta gör jag också....

    SvaraRadera
  3. Ja, men det glömde jag ju att ta med... fast det gäller ju "dom", inte mig..hahahaha

    SvaraRadera