torsdag 29 mars 2012

Konsten igen

Jag skulle vilja fylla hemmet med tavlor (och böcker och skivor :) å andra sidan vill jag att varje tavla ska ha sin egen plats och få sin totala uppmärksamhet. Har länge funderat på att sätta ihop många tavlor i ett slags "collage", men det slutar alltid med att jag tycker att det blir för mycket - att vissa tavlor "tar ut" andra så att det blir som ett slags "slöseri med konst"! På grund av detta har jag en del tavlor i garderoben, vilket i och för sig inte heller känns bra... men de ligger inte där för alltid, för man kan ju variera sig!

Tavlan ovan av Karolina Nolin, som också en favoritkonstnär, sitter dock uppe. Vi har även ett original av henne (mycket stolt över detta) som sitter i Sophias rum. Förutom att jag aldrig verkar tröttna på hennes konst, tycker jag att små tavlor som den här är lättare att placera och ge en egen yta.

Kram/Annelie







3 kommentarer:

  1. Karolina är så duktig. Ångrar så att jag inte köpte ett orginal för några år sen, nu är dom lite för dyra för min mammapeng. Men jag har spanat in ett av hennes nya tryck som ska hamna på väggen hos oss.

    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är så fina! Vi köpte ett stort original för många år sedan och gav bort i konfirmationspresent :) Skulle ha köpt en stor till oss också, haha.
      Vad superfin din nya blogg är!
      Och ursäkta mitt sena svar - internet har krånglat här på landet :(
      Kram Annelie

      Radera
  2. Ja de är så fina! Tror hon har tavlor på Sliperiet också om jag inte minns fel?
    Kram kram

    SvaraRadera