tisdag 27 mars 2012

Carls rum


Välkommen in på Carls rum!
Carl har sitt namn på dörren (bokstäver från Bruka)
och har satt upp några klistermärken på bilar själv.



Bilar är det BÄSTA Carl vet. Han kunde alla bilmärken när han var två år och började då säga om det var en gammal eller ny modell, vilka fälgar bilen hade etc. De här tavlorna har jag gjort själv med bilder på gamla Alfa Romeo bilar. Kulramen är ett loppisfynd.


Laga mat är också kul!
Våningssängen som Carl fick i höstas är en succé =) Han älskar den och det gör alla kompisar också. Docksängen tog jag bort igen alldeles nyss för det är bara Sophia som leker med den.

Tänkte att ni äntligen skulle få se lite bilder från Carls rum. Carl älskar bilar så det har vi väldigt många, liksom garage, bilbanor och parkeringshus. Men det är också annat som Carl tycker är kul - som att laga mat och bjuda på fika, busa i kojjan under sängen (eller varför inte hoppa från sängen...), lägga pussel, bygga med lego och läsa. Men docksängen tog jag bort igen, för den leker han aldrig med. Däremot börjar Sophia leka med sin docksäng och docka så hon fick Carls docksäng att ha på nedervåningen. Ja, det är ju nästan ett helt lekrum nere också... =D

Carls favoritfärg är blå så inredningen går mest i blått och vitt som ni ser :) Han har inte så mycket åsikter om annat än leksakerna än så länge så jag kan "härja" ganska fritt ;) Men jag frågar alltid vad han tycker för det är ju han som ska trivas där!


Ha en fortsatt fin vecka!

Kram/Annelie

4 kommentarer:

  1. Vilket fint rum Carl har.Måste fråga vad det är för stång du har till skynket till sängen?har velat göra något liknande till Nåmi,men vet inte hur jag ska fästa tyget på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en vanlig gardinstång som vi satt fast med enkla fästen som jag inte vet vad de heter..! Jag kan ta en bild och visa om du vill? Vad har du för mailadress? (Ursäkta sent svar igen... har inte haft internet på många dagar) Kram Annelie

      Radera
    2. ja,tack! ifall du kan maila bild. alexandra.o@comhem.se
      /Alexandra

      Radera
  2. Hej!

    Super mysig säng. Men även jag undrar vad du fäst tyget med?

    / Stephanie

    SvaraRadera