onsdag 31 augusti 2011

Dop


Agnes SOPHIA Louisa Menchini.
Klänningen är från Kappahls vintagekollektion.


Borden dekorerade vi med dessa vaser och blommor, vita dukar och vita servetter.




Dopinbjudan gjorde jag själv. Vita kort med ett spetsband runt att klippa upp vid öppnandet. Silverpenna till texten på framsidan och en svart penna till texten inuti som fick bli handskriven. Det tog en stund att skriva alla, men det var det värt! =)


Snart är det dags att göra tack-korten.. :)

För några veckor sedan hade vi dop för vår dotter Sophia. Det var så lyckat! =D Solen sken, Sophia var glad, maten underbar och nästan alla bjudna kom. Dottern fick namnen Agnes SOPHIA Louisa och pappas efternamn Menchini, som även ska bli mitt efternamn någongång.. :) Efter dopet samlades vi i en lokal vid vattnet och åt italiensk buffé som snälla svärfar ordnade och tårta som fina mormor bakat!

2 kommentarer:

  1. Åh,så fiiint!!såg också på Kappahl att de hade en vintage dopklänning,är det den Sophia har på sig?Jag ska på dop nu på lördag & hoppas på fint väder då.Men den killen är över 1 år & jag ska vara gudmor,men jag hoppas jag slipper hålla honom hela tiden.han är en liten men rund kille.Men jag längtar...kram,kram!!

    SvaraRadera
  2. Det är inte dopklänningen. Jag såg också den och hade köpt den om det inte vore för att vi har en jättefin som mamma virkat. Hoppas att solen skiner på er på dopet och att pojken är glad! Roligt att få vara gudmor också, det är en ära. Kram!

    SvaraRadera