söndag 14 augusti 2011

Antikrunda!

Jag ligger lite efter med bloggandet och lite annat också för den delen! ;) Vi var ju till Sthlm förra helgen och igår hade vi dop så veckan har gått åt till olika föberedelser (jag kommer såklart visa bilder och berätta om dopet också vid tillfälle.) Vi har samtidigt med detta börjat att göra i ordning i Sophias rum... och mitt i detta har jag givetvis ;) hunnit med ett annonsfynd! Så i måndags fick mannen ge sig ut på roadtrip igen för att hämta hem mina inköp! :D Det är verkligen tur att han är så snäll och att han förstår min passion för inredning. Tror inte det är just inredning han förstår, men han förstår det här med att vara maniskt, hysterisk intresserad av något... han är ju lika galen i bilar som jag är i inredning i alla former. Nåväl.. precis när jag började ge upp om att hitta de där gamla Chesterfield-fåtöljerna från 20-30 talet så dyker de upp! Ni vet när man verkligen har gett upp på riktigt och funderar på att lägga ned, ja då händer det! Först hittar jag en på fredagen och kastar mig på telefonen. Den är ganska sliten säger ägaren, men ändå brukbar. Jag tar den! Då berättar han att han har en till och jag får hjärtklappning för jag vill ju ha två.. den är i sämre skick så vi kan diskutera priset när vi hämtar den andra fåtöljen. Sen går det två dagar och då dyker en Chesterfield från 20-talet i perfekt skick upp! (Dessutom inte lika långt bort.) Först finns det inga gamla Chesterfield på flera år, eller så säljs de innan man hinnar lyfta luren - sen är jag först på 3 st! När den tredje dök upp ville jag såklart helst ha den som var så fin.. så jag funderar på att be säljaren med de två första fåtöljerna att sälja dem till någon annan, det var ju ändå i Borås. Då skickar han ett sms och erbjuder mig båda för priset jag skulle betala för en. Ja, ni förstår hur detta slutar - nu har jag tre fåtöljer, hahaha! Den jättefina står i Carls rum och den säljer jag aldrig! De två andra är så vackra, men inte lika brukbara i en barnfamilj (hål på båda) och jag har tyvärr inte tillräckligt stort hus för att kunna möblera med "installationer"! ;D


Vacker, men med hål på sisten. Den här kanske jag lagar så att det blir brukbar. Hellre lagad än omklädd för min del. Att klä om de här blir inte "samma sak".



Den här har hål på armstödet som säljaren lite "fiffigt" gömde med en filt. Brukbar redan nu, men bör såklart lagas för att hålet inte ska bli större.



Och sist, men sannerligen inte minst - skönheten i nästintill perfekt skick från 20-talet! Herregu´så fin den är! Inga hål och den har inte "svält" utan har sin nätta, fina form. Aaaaahhhh äntligen!!! :D

2 kommentarer:

  1. Grattis till din 3 fynd! hoppas du kan fixa iordning de andra 2 i bra skick!jag fyndade ett vitrinskåp för en billig peng,så nu har jag ett skåp jag kan ändra om hur jag vill när det kliar i inredningsfingrarna.Vi får hylla våra snälla män sominte protesterar mot vårt intresse.

    SvaraRadera
  2. Tack - jag är himla nöjd :) Visst är det kul att fynda! Jag letar också skåp.. får se när jag hittar ett.. eller om jag försöker snickra ihop ett! Roligt att du också har en "tokig" man som ställer upp på det här ;)) Kram!

    SvaraRadera