söndag 23 januari 2011

På kylskåpet


Så här ser vårt ena kylskåp ut nu. En teckning av Carl, ett vykort från Swedese, klistermärke från Svenskt Tenn, magneter från Granit och Marimekko.

Länge har det varit "fel" att ha saker uppsatta på kylskåpet, särkilt inom homestyling, men nu ser jag en motsatt trend. Tanken var ju att inget personligt skulle få synas och absolut inte på kylskåpet. Det där har jag aldrig förstått, trots att jag verkligen ser meningen med homestyling. Hemmet ska vara vackert och t ex se rent och städat ut och inte ha för mycket saker och möbler vid en försäljning - men personligt med foton etc tycker jag verkligen att hemmet kan vara. Tar man bort all personlig prägel upplevs ofta ett hem tomt och massproducerat och det är ju ingen fördel. Särskilt inte idag när det råder en övergripande trend som säger att vi ska vara just unika, personliga och ha vår egen stil. En riktigt bra trend! :)

5 kommentarer:

  1. Helt rätt med lite personlig "touch". Vi har överlevt många år med teckningar och vykort på kyl och frys, det hör lite till också när man har små barn som hela tiden kommer hem med sina konstverk. Det vill man såklart visa upp. Nu har vi bara en ynka magnet men det var längesen jag fick en teckning ;)

    Kram F

    SvaraRadera
  2. Just teckningarna är ju det bästa :) Jag har även tänkt rama in något konstverk av Carl och sätta upp. Teckningarna är vackra och det måste ju även vara bra för hans självkänsla att se dom på väggen! Kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Gillar också "nya" trenden! :) Det måste ju vara personligt!

    SvaraRadera
  4. Vi har också lite teckningar & kort på kylskåpet.Men det får inte vara för mycket tycker jag.Sen hamnar det också lite påminnelselappar där också.Det är ju trots allt kylskåpet som man använder & ser mest när man är i köket.Kram kram!

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha "lagom" mycket på kylskåpet, men har sett underbara exempel på kylskåp fulla med foton och tekckningar så knappt färgen syntes - och ändå var det snyggt! Det var väl någon sorts ordning i oredan så att säga :) Kram!

    SvaraRadera