måndag 17 januari 2011

Gravidrapport



Nu är jag i v 34 och magen växer fort :) Mår fortfarande fint, men det känns när jag ska vända mig på natten. Får ofta stödja magen lite när vi vänder runt. Och i förra veckan fick jag nog av "Tjockis" kommentaterna som såklart inte är illa menade, men som blir ganska tjatiga. De flesta gravida gillar inte dessa skämt så varför inte upplysa om det.. För övrigt är jag väldigt förtjust i apelsiner och dricker oerhörda mängder mjölk. Verkar som om bebisen vill ha mycket c-vitamin och kalcium. Och vi har införskaffat det mesta vi behöver, men saknar skötunderlägg och amningsbehåar. Kanske dags att packa väskan snart också - för säkerhets skull!

6 kommentarer:

  1. Oj vad mysigt det ser ut med "maggen" - det var så längesen för mig (och man glömmer lätt otympligheten i det hela). Jag hade också c-vitaminbrist för jag köpte citroner i massor och tryckte i mig tills jag knappt kunde andas av all syra i halsen...ha ha. Men gott var det då iallfall.
    Lycka till!!!

    Kram F

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är så roligt att höra hur det varit/är för andra :) Citroner är ju snäppet starkare för magen, men det gick alltså det också haha. Nu ska kolla din blogg. Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh fiiina magen!jag vet,man blir lätt trött på alla kommentare´r om magen & tuttarna för min del.Var också helt galen i c-vitamin under alla mina 3 graviditeter.Sista var inte så rolig dåjag var helt galen i läsk,som jag inte ánnars dricker.Så jag smygdrack fast jag visste att det inte var så bra,jag & bebisen gick upp ganska mycket i vikt.Nu är det verkligen spännande,men skönt att hör att du annars verkar må bra.Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att hitta en till gravid! Själv är jag i v.38 nu så det börjar närma sig... :) Angående amningsbh så kan jag tipsa om figleaves.co.uk som har lite roligare utbud av amningsbehåar än Lindex, Kappahl o co. Kostar inte så mycket att få det skickat till Sverige heller!

    SvaraRadera
  5. Jätte fina magen! Jag åt också mycket apelsiner o mandariner under båda graviditeterna - det smakade såå gott! Du vet väl att om du äter mycket frukt så är det en flicka ;-) Stor kram från Ivana!

    SvaraRadera
  6. Det verkar inte så ovanligt det här c-viatmin suget :) Är glad att det inte är godis eller läsk som du skriver Alexandra - då skulle jag bli ännu större! Jag känner mig stor nu, men har inte gått upp onormalt utan ligger på ca 12 kilo. Men det är ju ett par veckor kvar så jag ska inte ropa hej än! ;)
    Tusen tack för tipset om amningsbh Marie - ska jag verkligen kolla in. Och roligt att du hittat min blogg!
    Intressant att just du Ivana skriver som du gör.. natten till igår drömde jag nämligen att du ringde till mig och sa något i stil med "vad roligt Tova och Mina kommer ha det..." Alltså vi vet inte kön och blir det en tjej ska hon inte heta Tova (även om det är ett jättefint namn). Men jag kan säga att du var helt säker i drömmen, på flickan alltså. Vi får se!!
    Kram till er alla!

    SvaraRadera