söndag 6 december 2009

Av eller På

Ibland bestämmer jag mig för att inte öppna en enda inredningstidning under en period. Jag tycker helt enkelt att det är bra att ta en paus då och då. På det sättet får jag lite distans och vilar mina sinnen från alla intryck och idéer. Det kan vara bra att stänga av det generella flödet! Det är också ett sätt att få kreativiteten och lusten tillbaka.

Tidningar, tv-reklam, annonser osv kryper ju innanför det undermedvetna vilket vi vill det eller inte (subliminal perception). Det är ju ingen slump att jag vill ha en Eames-stol, en Korbokorg eller ett vitt kök, fast jag gärna vill tro att det är min alldeles egna vilja ;) Min hjärna har matats med den informationen i flera år... Tycker därför att det kan vara bra att försöka styra, eller snarare avstyra flödet ibland. I den mån man kan. Helt enkelt trycka på Off och sen välja när man vill vara On igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar