onsdag 7 oktober 2009

Kreativa kontor

Igår var jag på arkitektbyrån Krook och Tjäder i Göteborg. Arbetet med Vecturas nya kontor i Göteborg är i full gång och jag var där för att gå igenom vårt inredningskoncept. Konceptet innehåller allt ifrån minsta klädhängare och papperskorg till materialval för golv och färg på väggar. Min målsättningen i arbetet har varit att ”styra upp” så mycket som möjligt för att skapa en stark och tydlig identitet för Vectura.

Måste bara konstatera att alltid när jag träffar arkitekter är det som att ”komma hem”. Vi pratar samma språk från början och det är så skönt. Motsatsen kan såklart också vara intressant, men inte lika roligt! Fler och fler inser vikten av och kopplingen mellan en bra och enhetligt arbetsmiljö och ett starkt varumärke, men det är skillnad att prata med de som är experter på området. Väldigt givande och utvecklande! Har ni varit på ett arkitektkontor vet ni också att de oftast är väldigt fina, genomtänkta och inspirerande. Det är heller inget minus att de brukar ha ett helt arkiv med prover på tyger, kakel, golv, färger och allt man kan tänka sig i inredningsväg tillsammans med en ”klipp och klistra verkstad”. Tror jag skulle kunna bli inlåst där utan att märka det och bara tycka att det är alldeles, alldeles underbart!


En detalj från Vecturas inredningskoncept; insynsskydd
i ett mönster av ”Vectura-pilen" som är bolagets symbol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar