onsdag 21 oktober 2009

Den ovälkomne hyresgästen

Vi har en hyresgäst som jag inte uppskattar (jag låtsas att det är EN). En punktlig sådan också. Varje kväll vid niotiden har ”råttan Emil” gatlopp ovanför vår soffa, i innertaket. Små springande, ibland slirande tassar som far fram och tillbaka i någon timme.

Nu har vi upptäckt att ”råttan” försöker uttöka sitt revir. Plötsligt är det väldigt smuligt runt soppåsen i diskbänkskåpet. Men där går gränsen! Vi har givetvis råttfällor och annat för att få bort alla möss, men nu ska här jagas! Började således leta "glipor" som vi nu spikar igen och varje morgon och kväll riggar vi råttfällorna. Men än så länge har vi bara skördat ett offer (vad grymt det lät). Ett offer som jag för övrigt instinktivt vägrade att ta bort. Det är i sådana lägen som pappa kallar mig för asfaltbarn.. Jag tycker verkligen inte om smådjur, särskilt inte om de har en lång pälslös svans. Erico tog givetvis bort den så jag slapp. Det är sann kärlek det.
Någon som har bra tips på hur man blir av med "husmusen"?

2 kommentarer:

  1. Du kan låna hem Sixten, Eskil, Sonja och Alice :-) De är garanterat de bästa råttfällorna man kan ha!
    Hälsningar Helena

    SvaraRadera
  2. Det blir snart en lite kisse! :)

    SvaraRadera