fredag 29 april 2011

Nyförälskelse

Vi har fått nya grannar och jag är lite avis på dom! Inte för huset, läget eller något sånt utan för att de är nyinflyttade. Jag är tydligen en av få människor som verkligen gillar att flytta. Tänk alla storslagna drömmar och planer man har om hur det kommer att bli och hur det ska inredas. För mig är det nystart och drömmar och framtidsplaner frodas! Allt är dessutom rent och fint bakom varje skåp och i varje vrå. Det där lilla moment att packa ned allting är en liten, liten del som inte bekommer mig när jag vet vilket nöje som kommer. Eftersom vi trivs så himla bra och jag inte vet vad som skulle vara bättre för oss så fortsätter jag vara lite avis - det är såklart det bästa att ha det så! Det är bara den där känslan som liknar nyförälskelse i huset jag vill ha :) Ett lättare sätt att få tillbaka den känslan är att åka på semester, i alla fall för mig - när jag kommer hem brukar jag känna extra stor glädje och se allt med "nya" ögon. Lite som att vara nykär :)

Ha en skön Valborg alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar