fredag 23 juli 2010

Rum för njutning

Det ligger så i tiden att vi längtar efter njutning och vila och att våra rum inte bara ska vara funktionella. Badrummen ska vara gigantiska och likna egna hemma-spa och nu är det växthusens tur att bli mer rum för njutning än odling. Och inte mig emot! :)


Bild: Tyras Garden.

Jag har velat ha ett växthus i trä i ett par år. Vitt, byggt av gamla spröjsade fönster och en fin dörr. Och det är mest det vackra rummet som lockar, som vi ska vila ögonen på och där vi ska sitta och fika och njuta av alla underbara växter. Jag älskar trädgårdar och växter, men tycker till exempel att det är urtråkigt att vattna så jag vet inte om det är min grej...


Hasselfors Garden har väldigt mycket fint för trädgården och det här svarta växthuset är ett superfint exempel.
Bild: Vansta Trädgård.
Växthus med inspiration från Italien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar