fredag 9 april 2010

Med sjuan :)


Har blivit med en sjuanstol! Men som ni ser var den inte så vacker i sitt 80-talstyg. Så jag började ta bort det för att se hur den såg ut under. Tänk om den skulle vara fin under tyget, i originalskick?!


Det här var det som kom fram! Det kan vara originalskicket eller också var stolen utan tyg från början. Det här var oavsett original eller inte extremt slitet så dammet och den upptorkade stoppningen yrde. Bara att sprätta bort tyg igen....

Efter att ha fått bort även det här tyget har stolen kommit fram, men den är full av lim och papp/tygrester så nu blir det en tur till tapetseraren. Hoppas stolen går att rädda!

4 kommentarer:

  1. Ja, du... den lila var ju klart snyggast! Den skulle du ha satsat på :-)

    SvaraRadera
  2. ..å nu är det försent! ;)

    SvaraRadera
  3. Vill inte göra dej lässen men den orange tyget är orginal och vad jag vet bara tillverkat under 60-talet. som det såg ut på blid gyck den att rengöra uttan problem då tyget är av hög kvalitet. har själv köp en sjuan i orange tyg och är kronan på möblemanget hemma!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Jag ropade in ett gäng sjuanstolar på auktion som jag sydde klädsel åt, kolla gärna in min blogg för bilder! Klicka in i kategorin Stolsfodral.

    Jättefin blogg!

    SvaraRadera