söndag 25 april 2010

Hurra för världens bästa Pappa!


Det här är min Pappa. Idag ska vi fira hans 80-årsdag! Jag hoppas hans dag blir alldeles, alldeles underbar och att han blir firad tills han inte orkar mer! :)

Min Pappa har alltid varit stark som en björn.
Är alltid ärlig och lojal.
För honom är familjen viktigast.
Är ordningsam, nästintill pedantisk.
Vill inte vara skrytsam, men det tycker jag han kan vara!
Älskar djur och natur.
Ville bli arkitekt när han var liten, men älskade det jobb han hade längst (35 år) som lastbilschaufför.
Har mycket hög arbetsmoral.
Är punktligt och skulle aldrig lova något och sen inte hålla det.
Är musikalisk och dessutom en riktig kung på dansgolvet.
Har ingen direkt last - möjligtvis någon sötsak ibland.
Sockerkaka och våfflor är hans specialiteter. (Inte tillsammans!)

Du är bäst Pappa!

5 kommentarer:

  1. Vilka fina ord om din pappa! han måste vara stolt som har dig som dotter.Hoppas hans dag blev fin och att han har läst dessa fina ord.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen. Kan bara hålla med dig om dina ord. Du har en bra och rekodelig pappa. Hälsa från mig och hoppas att ni var nöjda allihop efter kalaset. Kram Sandra.

    SvaraRadera
  3. Tack kära vänner! Eftersom Pappa inte är så datorvan så ska jag visa honom vad jag skrivit. Hans kalas blev väldigt lyckat med glada vänner och god mat. Dessutom firades han även igår och ska firas idag av personer som inte kunde vara med i söndags. Så det blev kalas i dagarna tre - och det gillar han! :) Kram till Er!

    SvaraRadera
  4. Gud vad fint du skrev, blev alldeles rörd.

    SvaraRadera