måndag 30 november 2009

Skinande blankt!

Jag har ju glömt att visa hur pottskåpet blev i sin nya blanka, vita färg. Jag är jättenöjd och det känns bra att använda skåpet igen för jag har alltid gillat det. Det är skönt att ha några möbler med en historia. Inte bara för att de är gamla utan för att de har en historia för mig personligen också.
Nu pryder skåpet sin plats i vårt gästrum. Dessutom går det in mycket saker i det. I mitt fall blir det förmodligen inredningstidningar :)
(Försök bortse från sängöverdraget på "efter-bilden" som är en katastrof, haha ;)

Efter: målat i högblank, vit färg.


Före: originalfärgen var bortslipad och skåpet var sedan betsat.

2 kommentarer:

  1. Fint det blev, tänk att lite vit färg kan göra så mycket. Har två liknande pottskåp som jag vill måla om men vågar inte riktigt för jag vet hur mycket mamma slet med att få dem trärena. Kanske ska visa henne ditt inlägg så hon får se hur fint det kan bli! :)

    Mysigt med en liten katt förresten!

    SvaraRadera
  2. Ja, hon slet förmodligen ONT för det gjorde jag, men det glömmer man ju så snabbt! ;)

    Det ska bli mysigt med katt - jag längtar till helgen!

    SvaraRadera