måndag 10 september 2012

Det är mycket nu!

Hej på Er!

Just nu rusar dagarna och jag har varken tid eller lust att ta fram datorn när jag kommer hem. Samtidigt som jag saknar bloggvärlden och Er fina bloggare och läsare. Var sak har sin tid, eller vad säger man?! =) Just nu är det 100 % jobb och familj. Fina, goa familjen som är det bästa man kan vira in sig i när man kommer hem efter jobbet <3 br="br">

Och det händer så mycket med mina små älsklingar! Carl har sitt roligaste förskoleår framför sig som det verkar och han har växt otroligt. Han har kompisar med sig hem var och varannan dag och har lär sig nya uttryck på löpande band (jag såg inte ett "skvatt":) samtidigt som han utvecklas mycket fysiskt och blir modigare. Han gungar högt, tar sats och hoppar och han gör volter (puh!) i studsmattan. Allt detta värmer så mycket i mammahjärtat!

Sophia formulerar allt tydligare ord, tränar på att hoppa och springa och att göra kullerbyttor. Sedan en vecka tillbaka lägger hon sig helt plötsligt 1,5 timme senare på kvällen, men behagar ända att studsa upp kl 6! Båda barnen är lik sin morgonpigga pappa och behöver dessutom mindre sömn än snittet. Synd att jag så gärna vill ligga kvar på morgonen.. ;) Men det är praktiskt med morgonpigga barn fem dagar i veckan.. man får helt enkelt se det positivt!

Nästa gång ska jag berätta om senaste projekten hemma. Hoppas att ni har tålamod och kikar in här igen även om det tar en stund!

Stora kramar
Mamman i farten (vem är inte det?!) som i all hast köpte mascara på Coop på väg till jobbet #desperat

2 kommentarer:

  1. Ett vardagsliv jag känner väl till.Det blir mindre timmar framför datorn för mig med,och det är ganska skönt faktiskt.Vill inte känna tvång att blogga,och att man inte behöver uppdatera så ofta.Har mina lediga dagar då jag i lugn och ro kan sitt avid datorn utan att känna att nånting annat blir försummat.Visst är det härligt när barnen växer.Min äldsta blir 11 år nu och han är såå stor.Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig! Det ska vara roligt och inte bli ett måste. Och ibland måste man helt enkelt prioritera. Jag vill vara 100 % med barnen när jag är ledig och försöker få loss någon timme här och där till träning och t ex bloggande. Ha en fortsatt fin vecka! Kram Annelie

      Radera