måndag 7 november 2011

Förhandstitt!


Tänk vad underbart det var att få sova i sovrummet igen! (Det blev bara en vecka i hallen, men ändå! :)

En liten förhandstitt på sovrummet innan allt är på plats. Tak och lister är uppe och målat och väggen bakom sängen likaså. Jag gillar att skapa kontrast med olika material och/eller trä i olika utförande och sedan hålla ihop det med färgen, i vårt fall oftast vitt som här i sovrummet. Det är vit utomhuspanel bakom sängen, rough-panel i taket, vitt trägolv från 20-talet, vit tapet och en vit murstock där det en gång satt en öppen spis (kanske blir en där igen!)

Jag har börjat "piffa", men har inte hunnit så långt än. Det tar längre tid än man tror att städa bort allt innan man kan börja med det roliga! Det saknas också några småsaker som gör det där lilla extra och skapar helheten, men det är bara roligt att fixa! :) Men en sak gick inte som jag hade tänkt mig; jag hade köpt en vit sängkappa i linne och vita linnesängkläder (dock inte från samma affär). När jag packade upp och la dem bredvid varandra såg sängkläderna gula ut mot sängkappan som är krispigt kritvit :( Ajajaj, inte bra! Så nu måste jag hitta riktigt vita påslakan. Tips någon? :) Helst i linne. Fler bilder kommer när jag lyckats bädda enligt planen! :)

Ha en fin start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar